Lançado MyEclipse 5.0

Olá

Vejam:

MyEclipse 5.0 GA Feature Highlights e download

MyEclipse 5.0 GA release includes the following major enhancements and bug fixes:

[quote]
:arrow: Full compatibility with Eclipse 3.2 and Callisto projects
:arrow: Matisse4MyEclipse integration into MyEclipse; Now includes customizable palettes
:arrow: Web Service support, including:
- Project and project creation wizard
- Customizable library containers
- New Web Services Wizard
- Deploy web-service web-app
- Services .xml file editor
- Java editor with JSR-181 annotation support and code-assist
- WSDL editor
- Web Services Explorer
- Java hot-swap debug support & MyEclipse hot-sync support for web services application
- Quick-start documentation and example projects
- Add Web Services capabilities to existing Web and Java projects
:arrow: Cross-platform Visual HTML Editor including Struts and JSF
:arrow: Expanded database support for MS SQL Server and Sybase
- View triggers, functions, and procedures in DB Explorer
- Generate and edit the DDL for triggers and procedures
- Function Runner - runs functions by generating UI - executes procedure
- Supports access to the “sp_help” facility for any selected object to get additional DB information
:arrow: Enhanced Hibernate 3.1.X and Spring 2.X support
:arrow: AJAX/Web 2.0 tool extensions
- Instant-on JavaScript Debugging, extending the integrated MyEclipse local JavaScript debugger to allow the user to debug remote JavaScript applications
- Full Linux and Mac support
:arrow: Full I18N support for internationalization and localized support
:arrow: New Websphere 6.1, Sun Java Application Server System 9.0, and Glassfish 1.0 application server connectors
:arrow: Customizable server launch configurations[/quote]

InfoQ Interview With Genuitec

[]s
Luca

Ja vou baixar :smiley:

Até onde eu sei, o MyEclipse é pago… Mas entrei no site e aparentemente pude fazer o dowload normalmente… Será que tem algum tempo limite para uso??

Eu uso o Exadel… Qual vcs acham melhor o MyEclipse ou o Exadel… ??? será que vale a pena trocar… desculpe se estou desviando o assunto…

valeu

Olá

Você já viu o preço? Mais barato do que a assinatura de uma revista.

O Exadel Studio que é free é ótimo mas se propõe a fazer muito menos coisas. A versão Pro, que é a completa, custa quase 4 vezes mais caro do que o MyEclipse (que atualmente não uso mas já usei). Exadel Studio x Exadel Studio Pro

[]s
Luca

[quote=ssousuke]Até onde eu sei, o MyEclipse é pago… Mas entrei no site e aparentemente pude fazer o dowload normalmente… Será que tem algum tempo limite para uso??

Eu uso o Exadel… Qual vcs acham melhor o MyEclipse ou o Exadel… ??? será que vale a pena trocar… desculpe se estou desviando o assunto…

valeu[/quote]

30 dias para a versão trial…mas como o Luca disse…não é uma ferramenta cara e acho que vale o investimento…

ah eu acabei testando o exadel uma vez aqui mas desisti…além de ser bem mais lento metade das funcionalidades simplesmente não funcionaram…pelo menos aqui…

sou muito mais o myeclipse…acho q é questão de gosto mesmo…

[]'s

Olá,

Eu tava aguardando muito essa versao porque a funcionalidade de adicionar componentes na palleta do Matisse tava previsto pra essa versao final. Mas procurei onde fazer isso e nao achei. Sera que nao colocaram essa funcionalidade, o que seria pessimo, ou eu que to errando mesmo?

]['s

Pior é que ta la como nova funcionalidade.

]['s

[quote]
Installing Matisse4MyEclipse 5.0GA
Matisse4MyEclipse is not shipped as part of the 5.0GA distribution. However, once 5.0GA is installed you can install Matisse4MyEclipse from the MyEclipse update site by selecting Help > Software Updates > Find and Install… > Search for new features to install… Select the ‘MyEclipse Discovery Site’ and then ‘Finish’. Matisse4MyEclipse will display as an available feature from the MyEclipse Discovery Site. Please select it and follow the remaining prompts to complete the installation. [/quote]

Agora que eu nunca mais uso o Netbeans mesmo!!! :mrgreen:

[quote=fabgp2001] Pior é que ta la como nova funcionalidade.

]['s[/quote]

Bom perguntei no forum deles é achei onde é que adiciona novos componentes.

Se alguem precisar.

Na view da palleta do Mattisse4MyEclipse ao lado do botao de minimizar tem um menu onde tem a opcao de “gerenciar” a palleta dos componentes.

]['s

Fabio

uma dúvida:

funciona esse plugin no IntelliJ? Ou o IntelliJ é tão completo que não precisa de plugins?

grato

[quote=Leozin]uma dúvida:

funciona esse plugin no IntelliJ? Ou o IntelliJ é tão completo que não precisa de plugins?

grato[/quote]

O IntelliJ é muito completo sim, e já vem com muitas funcionalidades built-in. Mas também não chega do nível de “não precisa de plugins”. Vai da sua necessidade.

Olá

Lançada a versão 5.01

The MyEclipse 5.0.1 release includes major enhancements and bug fixes for the MyEclipse environment

Ver: MyEclipse Release Notes / 5. Additional Enhancement / Fix Details

[]s
Luca